Forum www.skoroszex.fora.pl Strona Główna www.skoroszex.fora.pl
forum mieszkańców osiedla Skorosze X i X bis
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty, samoloty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skoroszex.fora.pl Strona Główna -> Bazar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:12, 12 Mar 2011    Temat postu: Samoloty, samoloty

Każdy z nas ma jakieś zainteresowania, hobby lub hodowaną od dzieciństwa pasję. Zakładam, że stara się też poszukiwać w życiu codziennym radosnych stron. Patrzeć na wszystko optymistycznie a nie biadolić. Więc moi drodzy, przyzwyczajajmy się do naszego nowego (przynajmniej dla niektórych) zainteresowania. Zapewniam że samo do nas przyjdzie. Jest nim lotnictwo cywilne.
Już słyszę jak niektórzy klaszczą nerwowo w rączki i tupią nóżkami, by ze swojego upragnionego balkonu podziwiać grację i dostojność Boeingów, Embraerów, ATR-ów i Airbusów. Ale jak je odróżnić? Wszak wszystkie mają po dwa skrzydełka, ogonek i dziubek. Otóż pomocą służył będzie ten wątek na forum.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
potrafią pojawić się na Okęciu też Jumbo Jety. Nie tylko - jak sugeruje poniższy artykuł – z powodu losowych wydarzeń.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten wątek dotyczy samych samolotów. O strefie lotów i obszarze ograniczonego użytkowania Terenu przeczytasz na wątku: okolice osiedla czyli to co nas otacza/strefa lotów-Okęcie czyli tu:
http://www.skoroszex.fora.pl/okolice-osiedla-czyli-to-co-nas-otacza,15/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paul G dnia Sob 14:50, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:24, 13 Mar 2011    Temat postu:

Super - też interesuje się (między innymi:) lotnictwem chociaż zdecydowanie bardziej wojskowym niż cywilnym. Na szczęście dla nas od lotnisk wojskowych jesteśmy daleko Smile
Na pewno jednak będzie można coś ciekawego "upolować" od czasu do czasu i w zakresie lotnictwa cywilnego (np An-124 pewnie od czasu do czasu może zawitać).

Może będziemy wynajmować nasz dach spottersom? Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Ja natomiast kiedyś interesowałem się lotnictwem. Zdecydowanie wojskowym i bardzo zdecydowanie nowoczesnym. Żadnej archeologii czy średniowiecza typu II Wojna Światowa! Teraz powracam czasem z sentymentem do swoich zaintresowań z dzieciństwa. Tyciuś intresują mnie też czołgi (Merkava), karabinki (polski MSBS i Neon). Uwielbiam śmigłowce. Mi-28, WZ-10, Ka-52, Ka-58, latające banany Piaseckiego...

A co chciałbym zobaczyć?
Jeśli Antonowa to An-225 Mrija. Marzenie Rolling Eyes dosłownie i w przenośni Razz Podobno był już w Polsce, w Krakowie.
- V-22 Ospreya,
- Kosa, czy jak kto woli: Czarnego Ptaka czyli SR-71. To jest dowód na to, że można wyprzedzić technologicznie swoją epokę o ponad 50 lat. Do dzisiaj ten gubiący paliwo przez szczeliny podczas startowania, nienaturalnie cienki samolot robi wrażenie.
- no i naprawdę z grubej rury: A U R O R A. Jestem przekonany, że ten tajemniczy samolot istnieje (i nie mówię tu o kanadyjskim "poszukiwaczu fok" CP-140 Lockheeda)
Patrzę z zazdrością na Czechów. Ich samochody marki Skoda dają sobie radę na świecie. Samoloty Aero Vodochody takie jak Albatros słabiej, ale przynajmniej latają. U nas ani polskiego samochodu, ani polskiego samolotu (Skytruck/Bryza ma się u Sikorskiego słabo i jest licencją Antonowa). Gdzie Grot? Skorpion? Orlik 2000? Iskra II? Serce mi pęka jak widzę porzuconą, samotną Irydę w Muzeum Lotnictwa w Krakowie.
Ech...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:53, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Wspomniany "Kos":



Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 20:50, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:58, 05 Kwi 2011    Temat postu:

A tu przykład niespełnionych ambicji Brytyjczyków

Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knd1




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:57, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Iryda.. ja nie mam do niej takiego sentymentu. Do dziś mam "blaszkę" z rozbitej w Dęblinie Irydy. Zginął na niej mój sąsiad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Bardzo mi przykro. Życie ludzkie jest bezcenne. Faktem jest, że Iryda była przyczyną dwóch katastrof lotniczych, w których zginęło 3 doświadczonych pilotów (w tym entuzjastów tego samolotu takich jak mjr. T. Chudzik).
Jednak wiele obecnie latających samolotów miało podobne tragedie w okresie projektowania ich i wdrażania. Temat ten jest tak rozległy, że aż ręce mi odmawiają posłuszeństwa jak pomyślę, ile miałbym o tym pisać.

Małe dziecko musi kilka razy upaść by nauczyć się chodzić. Żaden z rodziców nie myśli o zabranianiu mu podejmowania wyzwania, tylko skupia się na tym, by ryzyko kolejnego upadku ograniczyć, a jeśli już nastąpi - by było mniej bolesne.
Jeśli w świecie technologii nie chcemy się ograniczać tylko do roli odbiorcy (a więc grupy zależnej od innych) to musimy wytwarzać i starać się promować swoje projekty. Dobre samoloty, samochody, pociągi itd powstają dzięki wielu pokoleniom specjalistów przekazujących sobie sztafetę w postaci wiedzy, znajomości, doświadczenia i wniosków z upadków poprzedników. Gdzie dzisiaj jest ten potencjał kadry, infrastruktury po fabrykach FSO, PZL-ów, itp? Dlaczego grupa polskich inżynierów pracuje w czeskiej Skodzie? Gdzie jest reszta?

Nawet jeśli Iryda była nieudana to następne produkty - po przejściu epoki wielkiej smuty czy jak kto woli średniowiecza - mogły być lepsze. Podam przykład koreańskich koncernów samochodowych: Kia i Hyundai. 5 lat temu patrzyłem na ich pojazdy z przymrużeniem oka. Dzisiaj już z szacunkiem. To samo muszę powiedzieć o Samsungu.

Na koniec dodam że osobiście nie zgadzam się z tezą narzucaną medialnie, iż Iryda była nieudaną konstrukcją. Patrząc realnie - nie była doskonała i nie miała potencjału na produkt światowy. Zakładam hipotetycznie, że gdyby powstała tzw 4 seria to sprzedała by się w Polsce, Indiach i może na Ukrainie (w koprodukcji) max w 150 egzemplarzach.

Może i mało, ale ten malutki płomyczek w kaganku wiedzy by tlił się dalej.

Zamiast opisywać szeroki wątek Irydy wolę wrzucić kilka linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:30, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Coś się poważnie zrobiło w "sub-forum" lotniczym Smile
Tak a propos Rusłana (An-124) i Mriji (An-225) to jednak mimo wszystko większe mamy szanse na zobaczenie tego pierwszego, mniejszego brata... Wizytę większego na lotnisku w Katowicach można sobie obejrzeć tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=sg-LAagOC7w


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 20:40, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:41, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Jeszcze jeden link w sprawie Irydy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alupex




Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: J2 klatka B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:19, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Zapewne znawcom tematu poniższy adres jest doskonale znany jednak dla początkujących (takich jak ja Wink ) może być interesujący. Służy do obserwacji aktualnie przebywających w przestrzeni powietrznej samolotów (wysokość, prędkość, trasa itp). [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:04, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Dasmian, to są zdjęcia z AAM Duxford?
To chyba jedyne miejsce w Europie z Blackbirdem.
Jak wstawiasz zdjęcia do forum? Mi coś nie wychodzi. Crying or Very sad

Piszesz o TSR-2: "niespełnione ambicje Brytyjczyków".
1. Jak myślisz, ilu inżynierów z tego projektu pracowało potem przy Concordzie, Harrierze, Tornado, Eurofighterze?
2. Na rynku lotniczym zbyt często wygrywa się nie przez doskonalsze projekty, ale poprzez osłabianie konkurencji. Przykład: wchodzenie Lockheeda na rynek brytyjski, czeski, polski (dobijanie narodowych zakładów). Nawet Izraelowi nie udało się masowo wyprodukować konkurencji dla F-16. Swoją technologię (Iai Lavi) eksportował do Chin (J-10). Tak też było z całą serią projektów brytyjskich. Jednak pkt 1 udowadnia, że czasem się udaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 23:02, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Paul G - tak oczywiście to zdjęcia z Duxford. Można pozazdrościć Brytyjczykom takich miejsc jak Hendon, Yeovilton czy właśnie Duxford, w szczególności stanu w jakim są eksponowane samoloty...

Jeśli chodzi o TSR-2 to przy Tornado (który w końcu wypełnił, przynajmniej w części, rolę planowaną dla TSR-2 po nie zakończonym sukcesem podejściu Brytyjczyków do F-111) na pewno pracowało wiele osób zaangażowanych w ten projekt. Jako modelarz, czytając dziś Scale Aviation Modeller International, widzę duży sentyment Brytyjczyków do projektu TSR-2 (w szczególności po pojawieniu się nowego modelu tej maszyny przygotowanego przez Airfixa).
Z drugiej strony Harrier to przykład w pełni spełnionych ambicji i jedyny przez długie lata użytkowany samolot VTOL (czy też STOVL - tu dopiero F-35 być może zajmie jego miejsce, o ile program ten nie zostanie skasowany z powodu rosnących lawinowo nakładów).
W końcu koszty opracowania nowych konstrukcji przerosły możliwości pojedynczych państw (poza mocarstwami i przykładem Francji) i zaczęła się współpraca europejska tak jak w przypadku wspomnianych przez Ciebie Tornado i Eurofighterze. Także i Concorde to przeciez efekt współpracy Wlk Brytanii i Francji. BTW ciekawy to obrót sprawy, że naddźwiękowy (i to w pełni - z hipersoniczną prędkością przelotową) samolot pasażerski został stworzony i był użytkowany w XX wieku a w wieku XXI żadna taka maszyna nie lata.
Niestety Polsce w takiej współpracy z wiadomych względów uczestniczyć nie było dane. Także i Czechom, których przemysł pomimo pięknej historii jest już tylko cieniem ich możliwości sprzed II wojny światowej.
Charakterystyczny jest także, w zasadzie całkowity, upadek cywilnego przemysłu lotniczego w Rosji. Lata działania w warunkach braku konkurencji szybko zrobiły swoje po upadku ochrony Żelaznej Kurtyny.

A co do obrazków - kopiuje link do zdjęcia (np z Picasy jak w przypadku Blackbirda i TSR-2) i wstawiam między znacznikami "[[img][/img]"


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:20, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:24, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Przykład polskiego TSRa czyli Bielika(Iskry 2)

stoi sobie zapomniany na uboczu w Muzeum Lotnictwa w Krakowie
więcej o projekcie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paul G
Super Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:28, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Z tej radości że mogę już wrzucać zdjęcia (dzięki Dasmian!) dodaję drugą fotkę Bielika (Iskry 2)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paul G dnia Nie 10:19, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wniebowzieta
Super Aktywny



Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 3:42, 07 Sty 2012    Temat postu:

Jak miło, że są wsród nas Ci którym samoloty nie przeszkadzaja Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skoroszex.fora.pl Strona Główna -> Bazar Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin